.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ایجاد 100 بانک نشا برنج در مازندران

شمال نيوز: رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: تعداد بانک های نشا استان به 100 بانک نشا افزایش یافت.

رضا عظیمی در گفتگو با مهر با اشاره به مزایای استفاده از کمباین های مخصوص برداشت برنج از جمله کاهش ضایعات، کاهش هزینه تولید، افزایش ضریب برداشت نکته مهم در برداشت مکانیزه را تسریع در عملیات برداشت برنج و آماده سازی زمین برای نشاء مجدد و پرورش رتون دانست.

وی با اشاره به اعتبارات 42 میلیارد ریالی بانک های نشا و اعتبارات کمک های فنی و اعتباری و افزایش تعداد بانک های نشاء فعال استان از 35 واحد در سال 91 به بیش از 100 واحد در سال 92، سطح نشا مکانیزه را در سال جاری 46 هزار و 760 هکتار اعلام کرد که نسبت به سال قبل از رشد 21 درصدی برخوردار بوده است.

عظیمی با اشاره به اینکه برداشت مکانیزه برنج استان با کمباین های مخصوص برداشت برنج در سال 91 در سطح 763 هزار هکتار بوده است پیش بینی کرد :در سال جاری این سطح با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته به حدود 90 هزار هکتار برسد و با تمهیدات انجام گرفته پیش بینی می شود 20 هزار هکتار سطح نشا مجدد و 60 هزار هکتار سطح پرورش رتون را داشته باشیم که به تولید حدود 160 هزار ن منجر خواهد شد

وی از برنامه ریزی برای کشت مجدد برنج به دو صورت نشا مجدد و پرورش رتون در سطح حدود 80 هزار هکتار در مازندران خبر داد و افزود: با فعالیت بیش از هزار و 224 دستگاه نشاء کار که برای تجهیز ناوگان مکانیزاسیون برنج وارد استان شده، عملیات نشاء مجدد برنج به صورت مکانیزه صورت می پذیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، از فعالیت کمباین های مخصوص برداشت برنج در استان خبر داد و گفت تاکنون در سطح 950 هکتار از اراضی شالیزاری استان عملیات برداشت برنج انجام گردیده که 80 درصد آن به صورت مکانیزه بوده است. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.